سیستم های خانگی و شهری

شنبه 18 مرداد 1399
14:02
راکت شو

سیستم های تهویه مطبوع چیست؟

امروزه کنترل شرایط جوی بخش ها فضا ها و مواد مختلف با استفاده از سیستم های تهویه مطبوع اتفاق می افتد. با بکار گیری تجهیزات تهویه مطبوع می توانیم سطح کیفی مناسبی برای هوا، رطوبت، دما و میزان فشار داخلی یک بخش را به سطح موردذ نظر برسانیم. تهویه مطبوع با استفاده از علوم مختلف ترمودینامیک، مکانیک سیالات و دانش تاسیسات رقم میخورد. همچنین در این بین استاندارد های مختلفی از طریق سازمان ها تحقیقاتی و صنعتی به بازار معرفی شده کهبکار گیری اصول مکانیک سیالات و انتقال حرارت را برای ما بسیار راحت تر و کاربردی تر می کند.

در زبان لاتین HVAC به منظور معرفی سیستم ها تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی این لغت به CHVAC نیز تغییر شکل میدهد:

Cooling: سرمایش

Heating: گرمایش

Ventilation: تهویه

Air conditionind: تهویه مطبوع

یکی از استانداردهای مورد استفاده در تهویه مطبوع، ASHRAE است که به کمک مهندسین و طراحان آمده است. با استفاده از این استاندارد و بکار گیری نرم افزارهای مختلف مانند نرم افزارهای آنالیز، می توان به طراحی و اجرای واحد های تهویه مطبوع پرداخت.

تقسیم بندی سیتم های تهویه مطبوع:

سیستم های تهویه مطبوع به طور کلی به سه بخش زیر تقسیم بندی می شوند

مرکزی یا یکپارچه

مستقل

ترکیبی

راه صنعت در شهر سازی

راه سازی چیست

امروزه یکی از عوامل بسیار مهم زیربنایی که لازمه پیشرفت اقتصادی و ارتباطی می باشد، راه ها هستند، راه سازی در واقع ساختن شریان حیاتی یک کشور و منطقه است که با رشد و تنوسعه اقتصادی، فرهنگی، گردشکری و ارتابطی رابطه مستقیم و تاثیر گذاری دارد.

اهمیت بالای وجود راه های ارتباطی در کشور و لزوم استفاده از مصالح و تجهیزات کاربردی در راه سازی هموراه مورد توجه بوده است که در مواقع و شرایط مختلف اقلیمی و جغرافیایی مختلف نحوه و ابزارهای مورد استفاده ممکن است با تفاوت هایی همراه باشد و یا هزنه های بسیار متفاوتی برای راه سازی وجود داشته باشد. مشخص کردن حریم جاده که وسعت مسیر حرکت رانندگان کمک بسیار زیادی میکند در برخی موارد ممکن با دردسرهایی همراه باشد. مناطق کوهستانی و جنگلی نیاز به دقت بسیار زیادی در راه سازی دارد تا خطرات ناشی از جاده را به حداقل برساند.

مراحل راه سازی

زیر سازی

برای انجام راه سازی در ابتدا نیاز به زیر سازی وجود دارد، با توجه به اینکه در اکثر مواقع زمین مورد استفاده برای راه سازی از خاک می باشد باید زیر سازی را با جامدات سخت انجاد داد، این عمل برای استحکام جاده بسیار مهم است. برای داشتن جاده ای ایمن و باکیفیت داشتن زیر سازی مناسب شرط اولیه می باشد.

روکش در راه سازی

در مرحله بعد ما نیاز به روکش کردن جاده داریم، روکش راه با آسفالت انجام می شود. کیفیت آسفالت مورد استفاده در راه سازی منوط به تراکم آسفالت و ضخامت آن می باشد.

در راه سازی موارد بسیار زیادی باید لحاظ شود، برای مثال مقاومت جاده در برابر برف، باران و سرما، شیب مناسب جاده برای جلوگیری از جمع شدن آب در مواقع بارندگی، عرض مناسب جاده در توپوگرافی های مختلف و داشتن قابلیت های ویژه برخی راه ها، مانند داشتن الیاف درون آسفالت جهت جلوگیری از ترک خوردگی در جاده های با رفت و آمد بالا که در کارخانه آسفالت درون آن تعبیه می شود.

source:

https://raahsanat.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

https://fatehihvac.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a8%d9%88%d8%b9/


[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به راکت شو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]